Thursday, May 8, 2014

春天来了! _Chuntian lai le_Musim bunga dah tiba! 2014

Si Pencari Bunga
                


                     Assalamualaikum....haha dah lama tak menulis.... Almaklumlah habis jew 考试_ kaoshi_exam terus lesap ke Guangzhou, so sila tunggu entry saya di Guangzhou pula yew. Actually sekarang nyh dah masuk musim panas dah tapi saya still nak berkongsi cerita saya di musim bunga so tolonglah dengar...best kowth musim bunga di Beijing! Alkisahnya bermula di sini...

                    Alhamdulillah...Alhamdulillah...Alhamdulillah...花都开了!_ bunga dah keluar! Almaklumlah sy nie penggemar bunga so tunggu apalagi jom cari bunga lah jadinya. Punyalah semangat, lepas habis kelas n then rehat kejap terus gi taman bunga. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar walaupun pada awalnya tersesat cikit_rehat bersama kitkat sat na,..sory la kawan, patik pun xpenah pegi lagi taman bunga tue....hehehe

                     Dengan misi dan visi yang telah dicipta maka terhasillah 'memori indah tercipta', maka dengan hati yang tulus mulus patik mempersembahkan 'memori indah tercipta' patik bersama bidadari-bidadari syurga, InsyaAllah, moga redha Allah bersama kita...Amin














kononnya tegah shooting laaa....hehehe

kitaorg dua ada skirt sama....korang ada????



                    Bunga sakura dekat Yuyuantan Gongyuan memang cantik, Alhamdulillah...tapi rasanya macam xcukup jew kalu xada bunga tulip kan?? Apa lagi...jom cari bunga tulip pulak!

                      Ini adalah kali kedua saya pergi ke Botanical Garden tapi nie kali pertama saya pergi ke Botanical Garden bersama kawan-kawan saya yang comel sokmo nyh. Kalu d0lu-d0lu saya pegi Botanical Garden dengan senior yg dah BFG, Kak Izzati and with my beloved friends forever Alia and Azira. Tapi kalu perasan still pegi sana empat orang jew. Saya rasa kitaorg sebenarnya agak busy laa sampai kalu nak keluar sesama mesti kena booking date d0lu. Apa-apapun merancang masa tukan bagus so that tak kita 浪费时间_membuang masa.

                      Untuk pergi ke Botanical Garden nyh seingat saya ambil lebih kurang satu jam kalu gerak dari Istana saya. Kitaorg gerak ke sana lebih kurang dalam pukul 7.30a.m...awalkan???? nie sebab kitaorg tak bersesak dgn org Cina Beijing yang sejak azali tak pernahnya cikit kat mana-mana tempat. So, j0m tengok 
'memori indah tercipta' kitaorg di Botanical garden.

Kitaorg berkelah di sana...
menu utama kitaorg, ..mee goreng mamak Fatin Liyana and kek butter Atiqah

selfie time...kaishi



ala-ala model tak....heeee...nak persan kejap ehhh


with the pink sakura







terjumpa geng Beiyu...hai korang








kon0nnya nak buat kitaorg nyh tgh tido atas bunga tapi nmpak gaya mcm tak jd jew






pergilah mana p0n mesti jumpa Farah Liyana.....kannn?? jgn marah...huhu

CINTA kepada bunga akan layu. CINTA kepada manusia akan berpisah. CINTA kepada ALLAH SWT akan abadi.

1 comment:

  1. hek eleh, kat msia pun dah ada musim bunga le nih...(mood jeles)

    ReplyDelete