Friday, March 17, 2017

Bamboo Park, China

Zizhuyuan gongyuan
    紫竹院公园 zǐzhúyuàn gōngyuán aka taman buluh. Iolls suka gi taman ni sbb cantik n FOC. Kalau dtg pagi² lg best dpt tengok mokcik² n pokcik² tengah berlatih 太极拳 tàijíquán aka taici, berlatih baca sajak , menari etc. Rasanya taman ini jugak sangat terkenal dikalangan students Malaysia yg pernah belajar di negara tembok besar kerana telah byk program yg telah dijalankan bersama di taman ini.

    Pada sem yg lepas iaitu winter sem, iolls dgn kwn iolls Fatin Liyana berbasikal shj ke taman tersebut. Agak mencabar berbasikal di waktu musim sejuk, especially tangan akan rasa mcm dah beku tapi belagak kebal gak sbb nk cipta rekod utk diri sendiri kononnya hihihi *kids don't do like this* .

    Sem ini adalah sem terakhir sebelum iolls bergraduasi pada hujung bulan 6 ini, dgn ini iolls akan cuba menggunakan sebaik mungkin masa yg ada utk mengexplore beijing* tetiba rasa beijing sgt awesome*. Baru² ni iolls bawak seorang kenalan yg iolls kenal semasa melancong di Europe berjalan² di Beijing. Bila tgh bawak kakak nie jalan² Beijing baru terperasan rupanya byk lg tempat dkt Beijing yg supposedly iolls dah pernah pergi tapi xpergi lg. Best bila gi melancong nie kita byk kenal org, n then bole bersembang dgn org luar, part nilah kena guna betol² especially pelajar bahasa spt kitaorg nie.







    Dah nama pon taman buluh kannn so kena laa ada gambar dgn pokok buluh jugak kann. To those Beiwaian akak suggest korang gi lah berjogging dkt sana pepagi, very nice weyh!



1 comment:

  1. Blog yang menarik, mengingatkan saya akan Huangdao , dengan taman yang terletak di Huangdao adalah taman yang indah di sekeliling teluk Tang Dao Wan, yang menjadi tempat rekreasi keluarga, piknik, bersepeda dan pertemuan.
    Saya mencoba menulis blog tentang hal ini, semoga anda juga suka blog di di http://stenote-berkata.blogspot.com/2018/07/huangdao-di-musim-panas.html

    ReplyDelete