Tuesday, May 14, 2013

My FiRsT SpRiNg !!...FL0wer..o0O...FL0wER...



                  My Spring Day at Botanical Garden 
            Masa first time pegi Botanical Garden tue join trip uni tapi time tue bunga x tumbuh banyak lagi. Agak sedih jugak r time tue...kuakuakua..:(

             Disebabkan rasa rugi sangat kalu xtengok bunga yang cantik-cantik time spring saya pun ajak laa senior finale year saya Kak Izati pegi sekali lagi ke Botanical Garden tue. Kawan saya Alia, Amira Sadali and Azira pun join sekali jugak.  Lebih kurang pukul 1.30 p.m. kita orang bergerak laa ke Botanical Garden tue dengan menaiki. Nak dijadikan cerita pulak kita orang tersalah laa pulak naik bas,,dah kena tukar bas laa pulak lepas tue tapi nasib baik laa xyah tunggu lama c0z bas yang seterusnya tue cepat sampai. Allhamdulillah....TAPI bas tue crowded giLERR..!!! dah laa ditambah dengan bau yang macam-macam (myb ada orang xmandi kowth ehh) yg sampai membuatkan saya pening kepala. UhhHH bas tolong laa laju sikit...penat berdiri...bila dah turun dari bas tue baru laa boleh bernyawa dengan betul. Rasa fresh sangat.


          Firstly saya nak tunjuk pics time first time sy pegi Botanical Garden dengan uni saya.Xbanyak bunga yang cantik sangat pun...tengok laa ehh..
Persediaan awal takut xda bunga...pakai tudung bunga2


Ni laa kami 1 batch

 Lagi sekeping....

Jambatan

Nie first bunga yang saya nampak..

saya suka colour purple...!!

haaa....bunga..



Add caption

dah boring xda bunga dgn jambatan un jadi laa

Nie la sakura di Beijing!!!


                       

                Yang tadi tadi tadi tue xbest sangat pun. Haaa sekarang nie lets us see the true FLOWER..
This time saya just pegi dekat taman bunga tulip jew.Kalu korang nak taw Botanical Garden tue sangat laa besar so kita orang just decide pegi dekat taman bunga tulip. Subhanallah...Subhanallah...Subhanallah...
bunga tulip kat situ sumanya cantik sangat-sangat sampai xtaw nak discribe macam mana lagi. Terlalu banyak colour and patern dan yang pastinya 都 是 很 漂亮(dou shi hen piaoliang) maksud dia sangat cantik. Dah laaa jom kita tengok keindahan ciptaan Allah kkk...

Tadaaa....!!!

Kak Izati

meE and Kak Zati


Bayang sapa tue ekk..

Add caption

Wonder girls

Tulip orange

Tulip putih...suci..

Tulip..tulip..


Cantekkan???


Nie laa ladang bunga tulip saya









Pink...pinkyy


Amira and meE


haiii kak Zati


Putih Suci


Add caption








sekuntum tulip pink...



tulip kuning

purplr ..putih


Gula kapas...cantek colour dia tapi xsedap...MANIS sgt!!





dengan anak cina mana xtaw...tapi comeykan...



alia n meE












cantek crown!!




cantek sangat,,..

crown sama colour dengan bunga sakura..



tepi tasek...bunga sakura


erm...tengok apa ekk


nie bukan edit taw...memang bet0i2 colour dia macam nie






My favourite colour!!!


                            Subhanallah bunga-bunga tue suma cantek-cantek kan...Kak Zati ada cakap something yang sampai sekarang nie saya masih ingat lagi. Kak Zati cakap kita kena selalu minta kat Allah bila kita tengok semua ciptaan Dia yang cantek-cantek macam bunga-bunga tulip tue kita bukan sekadar tengok sahaja tapi kita kena minta disamping tue iman kita juga bertambah apabila kita tengok setiap ciptaan yang telah Allah ciptakan di atas muka bumi ini. 

 

1 comment:

  1. cantiknya!!! next time nak pegi time spring pulak..jelesnya!!!

    ReplyDelete