Monday, May 13, 2013

"Shenyang_Harbin = CHAINA"



             Alhamdulillah untuk foundation sem 2 nie dapat lagi saya join trip yang uni saya organize. Alhamdulillah kali nie kita orang pergi ke Shenyang dan ke Harbin. Kedua-dua tempat nyh adalah bandar bagi negara China. Harbin adalah tempat yang paling sejuk di negara China. Suhu paling sejuk Harbin adalah - 47 celcius....agak-agak sejuk x???.. Hari pertama kita orang first pergi Shenyang. Pukul 5.20 a.m. kita orang dah gerak ke pintu utama hostel untuk naik bas. Selepas naik bas kita orang naik train ataupun orang Cina kata 地铁(ditie). Kita orang naik train lebih kurang 4 jam dari Beijing  ke Shenyang. Train yang kita orang naik nie train yang paling laju...tpy saya rasa x laa laju sangat pun...hehehe. Nama train nie CRH, colour dy putih...ERm,,apa kata kita biarkan gambar yang berbicara...nak tak???




                                  Haa...ni la dia CRH... smart x..??



                                 nie rel train tue...


  
                                 Time nie tengah tunggu train laa..



                                thats meE..ain...shahidah......kita orang duduk sekali dlm train



                                     Nie lah tempat duduk dalam train CRH...mcm dlm flight kn...




                                Bot-bot yang banyak nie la yang saya naik....


                                  Sebelah saya tue Aiman...time nie bot dah gerak...


                                     Aiman, Saya, Afiqah...and pakcik bawak bot...senyum ckit pakcik!


                                 Dlm gua tue banyak benda yg pelik2 dan itulah tanda kekuasaan Allah

Nie kawan saya Farah (cantek, anak mami) tengah belajar mengimbangi badan kowth ehh ..
Leganya dpt tanggalkan baju merah yg busuk tue!!!


Antara restoran halal yg kita org pergi

erm...xtahu nama apa but so tasty...hehe

haaa yg nie un sedap...rasa dia mcm rojak

Kalu tengok real sangat menarik tp rasa dia so so jew 马马虎虎 (mamahuhu)

Wo de yuban...nama dia Yin Xia Hui
seorang budak business
suka sangat dekat Lee Chng Wei
tue la pejabat polis dkt Chaina

replica mesin pengorek minyak dkt China

nie pun restoran halal

nie classmate saya n women de laoshi

Orang minyak kowth ehh??

Sangat sejuk -15 celcius

ais yg diukir...

sejuk kowth jari...

tangga ais...sapa sebelah saya tue ekk........alia

nasib baik xboleh makan,,,kalu x....

ulat nie still hidup taw...dan InsyaAllah akn ditamatkn riwayat hidup depa...


                     Acutually banyak lagi pics yang menarik tapi keadaan internet xmengizinkn..(harap maklum yea)...huhuhu...Walau macam mana pun trip kali boleh tahan laa. InsyaAllah ibrah yang boleh dikongsi ialah bila saya masuk gua yang saya perlu naik bot tue saya ada tanya pakcik yang bawak bot tue.."bila time winter sungai yang  dalam gua nie beku x?" pakcik cakap "xbeku, keadaan dia sama seperti sekarang". At that time saya rasa w0w..hebatnya Allah dan dah la dalam gua tue ada banyak batu-batu yang terbentuk kepada macam-macam rupa. Terima kasih Ya Allah kerana beri daku peluang untuk melihat ciptaan Mu ini.












1 comment: