Tuesday, January 21, 2014

'Dia' Ibarat Lilin Yang Menerangiku....




              “Terima Kasih,Thank You, 谢谢”
         


                   Lama kita xkuar sekali kan?? Walaupun kita xrapat sangat tapi serious rindu sangat nak chit chat dengan korong suma macam dalam kelas dolu-dolu. Masih terngiang sampai sekarang ayat Zul ' "kita bukan nak habiskan duit kelas semate2 but relationships between kita n Liang laoshi" . Xiexie nin Liang laoshi !

                 Xiexie laoshi. Itulah yang mampu saya katakan. Dari xpandai baca hanzi (character tulisan bahasa mandarin) sampailah dah bole baca hanzi and dah bole cakap Mandarin cikit-cikit nyh. Terima kasih Allah kerana menghantar Liang laoshi untuk mengajarku. Xiexie laoshi sebab faham dengan perangai saya. Bukan senang menjadi seorang guru bukan?? Semua kerenah anak murid perlu difahami bukan?? Begitulah juga saya nanti bukan...InsyaAllah.


  Sekarang nie dah masuk degree. Liang laoshi dah xajar saya dan kawan-kawan yang lain. Untuk membuatkan kitaorg still keep in touch so kitaorg plan laa makan-makan sekali dengan Liang laoshi. Alhamdulillah semua org dapat datang.



Nie lah Liang loashi


                                                             
today we are still together n InsyaAllah will be always be together..Amin




peace ain!


boboiboi yang baju pink tu banzhang(ketua kelas) kitaorg



main meal kitaorg apa lagi, kaoya laaah...itik panggang

laoshi n women :)

kami..malai san ban (kelas 3 malaysia)

                     
we love malai san ban !


gurlz...look here bebeihh

pokok krismas

foundation punya deskmate...sayang kamu ketat2 !


                 CHINA....selalu dengar orang kata 'tuntutlah ilmu sampai ke negeri China'. China, merupakan satu negara yang sangat besar, memiliki penduduk yang sangat ramai dan banyak perkara yang unik ada di negara ini. Sungguh bertuah diri ini dapat menjejakkan kaki di bumi China ini, dapat mengenal masyarakatnya, budayanya dan macam-macam lagi yang terlalu indah hingga xdapat diungkapkan. Allahuakbar! Walau di mana pun kita berada jangan pernah untuk berhenti mencari ilmu kerana ilmu Allah itu sangat luas.



Bersungguhlah Kamu Dalam Menuntut Ilmu
Jauhi Kemalasan dan Kebosanan,
Jika Tidak Kamu Akan Berada Dalam Bahaya Kesesatan
(Imam Al-Ghazali)












              

                    

1 comment: