Thursday, January 2, 2014

Goodbye 2013, Welcome 2014 !

         Last Day In 2013  

                       
                          Jujur memang tak sangka langsung yang hari ni adalah hari terakhri bagi tahun 2013. Bila dok sembang-sembang dengan kawan-kawan baru terperasan. Hari ni jugak banyak benda yang berlaku. Classmates memang sangat rajin memasak. Ada yang bawak lebih kurang cup cakes laaa, sedap sangat. Ada jugak yang try buat agar-agar, katanya tengah testing nak tengok perisa apa yang lagi sedap. Satu jenis tue perisa gula merah yang satu lagi perisa apa entah..Oppss sory terlupa laa...tp dua-dua sedap (ye laa dah makan free msetilah sedapkan !).

Cup cake chocolate

Agar-agar

                     Lepas habis kelas terus ke kantin universiti.Teringin nak makan boluogulaorou, dah lama tak makan. Boluogulaorou ni lebih kurang macam ayam masak sweet sour pluss dengan nenas laa.  Makanan nilah makanan pertama yang paling sedap dekat kantin universiti time mula-mula saya sampai Beijing and makanan ni memang favourite students Malaysia. Sory laa takde pic laa pulak.

                      Lepas habis makan kitaorang terus pegi solat dekat surau kitaorang. Pukul 1 p.m adalah waktu bagi pelajar perempuan untuk solat Zohor. Actually hari ni kitaorang ada exam Bahasa Inggeris.Oh My English!!! Exam nie dibuat untuk melihat dimanakah tahap Bahasa Inggeris kitaorang. So, kitaorang un buatlah cikit revision (revision lah sangat!)

Alia tengah menulis cerita


Hasil dari revision!

Ainul memulakan cerita baru

Org lain sebok buat revision tp akuuu...hehehe

nie laah adek saya

Yang angkat tangan tue lah pengarah cerita

Okeyh dah menjadi

Comel tak??

Fiza nampak sekerat jew...

Maaf..rehat sebentar besama camera

Okeyhh Atiqah sedang menyambung cerita

                     Exam habis awal dari yang dijangkakan. Dah habis exam terus pegi ambil basikal, sekali tengok basikal dah jatuh macm biasa dekat bawah. Maybe angin kuat sangat kowth. Okeyh yang tue xpa. Sekali bila dah kayuh basikal, basikal tue pulak mengeluarkan bunyi yang sangat kuat dah tu tengah dok kayuh lagi rantai basikal pulak jatuh. Tak pandai la pulak nak letak balik rantaii basikal tue tapi nasib baik ada sorang abag jaga nyh baik hati datang tolong. Kesian abang jaga tue, dia punya glove habis jadi hitam.
Terus pegi kedai basikal untuk betulkan apa yang patut.

Pakcik nie baik giler kowth...Pakcik nyh bila tgok tangan saya hitam sebab minyak hitam rantai basikal dia terus g ambil sabun dalam rumah dia suruh saya cuci tangan



kena tukar 1 skru jew un habis RMB25


                         Malam tue dah xda keja sangat so apa tunggu lagi...cooking time laaa!! Dari minggu lepas lagi dah beli barang untuk buat pai roti cuma masa jew yang tak mengizinkan.Senang jew nak buat pai roti nyhndah tue sedap pulak tue.
Yang loyang putih tu Atiqah punya yang loyang hitam tu saya punya.
baru masak..

Yummy...Thanks 4 d recepi Long Som!


 First Day In 2014

                      Hari nie awal- awal pagi dah ada meeting. Meeting dengan Jejak Dunia VS Korea. Lebih kurang dari pukul 8 am lebih sampailah ke pukul 11am lebih baru habis meeting tue. Banyak hal berbangkit yang diutarakan dalam meeting tue. Sambil makan kitaorang makan-makan minum-minum. Setiap org dah dibahagikan dengan tugasan masing-masing so diharapkan setiap org dapat melaksanakan tugasan masing-masing dengan baik..InsyaAllah..
Antara ahli Jejak Dunia
                      Habis meeting terus pegi teman Alia g buat spek mata baru.Katanya spek mata lama dah hilang. So,sapa-sapa yang masih ada mata yang elok tue jagalah mata anda baik-baik.

Sapa yang nak buat spek mata sebenarnya nyh ??

Antara spek yang menarik hati Alia

Tengah mencuba spek...Nyh lah org yang nak buat spek matanye

Ainul tanya..ada nampak macm doktor tak ?? nmpak nerd adalaa..hehehe

Alia tgh test power ...

                                Orang kata 'let bygones be bygone' yang dah lepas tu lepas lah. Tahun baru mulakan dengan azam yang baru. Apa azam baru saya ekk ?? Jawapan dia biarlah rahsia...hehehe...



[Al-an`am :32]
Semoga kita tergolong dalam kalangan orang-orang yang mengerti akan umurnya bukan semakin muda, bahkan semakin tua, dan amalannya bukan sedikit bahkan semakin bertambah,insyAllah.

 


 







              

No comments:

Post a Comment