Sunday, February 9, 2014

JeJak DuNia Version Korea !......Part 1

                   
~Bismillah~



"Dia lah yang menjadikan bumi bagi kamu: mudah digunakan, maka berjalanlah 
di merata-rata ceruk rantaunya, serta makanlah dari rezeki yang dikurniakan Allah; dan (ingatlah),kepada Allah jualah (tempat kembali kamu sesudah) dibangkitkan hidup semula;              (maka hargailah nikmatNya dan takutilah kemurkaanNya)" [67:15]                                      

First Day In Korea

               Alhamdulillah selesai sudah misi JeJak DuNia kali ini di Korea yang dinamakan "JeJak DuNia Version Korea". KOREA.....benda permata yang terlintas di fikiran adalah KPOP. Ahhhh...serius weyhhh mamat-mamat korea handsome-hondsome kowth (menggatal laa pulak). Kalu pompuan memang cantik ahh (plastik surgery kowth ehh) kalu lelaki handsome ya Allah (cair chek tgok..hehehe ) Over all org Korea sangat baik hati. Kalu kat Korea tengah sesat tue jangan risau laaa depa suma ok jaa n kebanyakannya boleh berbahasa Inggeris. Actually kat sini saya nak kongsi sikit kisah saya dan kengkawan saya selama lapan hari di Korea. Walaupun hanya lapan hari di Korea namun selama lapan hari ini banyak benda telah mengajar saya especially tentang ukhwah. Kitaorg bertolak ke Korea pada 26/1/2014 and hari sebelum bertolak ke Korea tue saya dah start demam, demam pada hari jadi sendiri. Oh ALLAH please make everything ease for me! Pengembaraan bermula.... Jom tengok kisah kitaorg di Korea !

OTW ke airport Beijing seawal pukul 4.30 a.m kitaorg dah bertolak.
van yang kitaorg naik ni kan kitaorg adalah org first yg rasmi taw..feeling so bless!!

Tengah tunggu flight ke Korea

Alhamdulillah selamat sampai di Gimpo International Airport, Korea.
selepas pengambaran...keneng,..

               After that kitaorg terus bergerak ke Guest House. Dekat sini sangat menguji kesabaran dan keimanan kitaorg. Dibiarkan selama dua jam di luar and now is winter kowth,,, Allahuakbar!!

Time nie nak bertolak ke Namsan Tower.
Tempat pertama yg kitaorg pergi setelah samapai di Korea.
Nie pulak tengah tunggu train nak naik ke Namsan Tower

haaaa....nie dalam train untuk sampai ke Namsan Tower



yes,,,,that is Namsan Tower and me

Namsan Tower di waktu malam

Antara cebisan hati org yang pernah sampai di Namsan Tower

Alhamdulillah...yes,, we h've been there!


Kat Namsan Tower nie kita bole tgok pemandangan Korea 

acece...blakon cikit jom

Cebisan hati JeJaK DuNia di Namsan Tower

JeJak DuNia's note at Namsan Tower tapi ada kesalahan cikit, actually 17:37 bukan 17:19

I yepp captain


Pemandangan waktu malamdi Namsan Tower

Kami JeJak DuNia di Soul Tower

                     
    Second Days In Korea


                       Busan...我们来了_women lai le ! Haaaa...hari ni kitaorg bangun awal giler untuk ke Busan. Busan nie sebuah kampung laa and untuk ke Busan kitaorg menggunakan bulet train. Bulet train dari Soul ke Busan mengambil lebih kurang 3 jam laa. Macam biasa masa terluang digunakan dengan sebaiknya untuk tido laa...aikk jangan lupa tido jugak merupakan satu ibadah ekk...! Bulet train nie tersangatlah selesa. Korang akan rasa seperti berada di dalam flight jew. Siap ada stewardess lagi taw.

nie tengah tunggu train ke Busan

the train is arrive

nie time dalam train






the korean lady wif her daughter...very nice people

      Nie kitaorg dekat Gamcheon Culture Village, Busan also known as "Korea's Santorini". Tempat nie sangat colourful dengan design-design yang cute. Kreatifkan org Korea.







Antara lukisan yang sangat menarik hati kecil untuk bergambar

yeahhh..we 1 team JeJak DuNia

Masjid Busan Al- Fatah...rasa macam masjid di Malaysia sebab ala-ala moden 
                 
                      Hari kedua kitaorg berakhir di Masjid Busan Al- Fatah. Walaupun time nak ke masjid tue sangat susah, namun kitaorg tetap meredah kesejukan malam di waktu musim sejuk untuk bersolat di masjid tue. Actually banyak lagi pics cuma tenet agak tenat so malas nak upload. Btw, credits to Atiqah, Izati and Ainul for the beautiful pics. Time ke Busan diri ini kurang sihat so xbanyak laa pics yang di snap. InsyaAllah hari-hari yang seterusnya akan diupdate lagi...till we meet soon....bye for now...Assalamualaikum !






2 comments: